onsdag 9 januari 2008

Skolan börjar...

Nu har jag precis skickat iväg barnen till skolan. Tänk att det kan vara så skönt med vardagen...
På fredag kommer jag ha en annons i det lokala reklambladet. 30-50% rabatt i hela butiken med undantag för "antikviteterna". Hoppas det blir mycket kunder, så det blir plats för vårnyheterna när de kommer.



Det här lilla skåpet står i köket, där har jag även kassan. Jag har valt att behålla köksinredningen kvar och möblera i det istället. Så här ser en del av gamla köket ut.



Vedspisen går att elda i, jag måste bara täta kring skorstenen på vinden först. Det blir nog tyvärr inte förrän nästa vinter. Jag ska ta ett kort på min disk senare så får ni se hur den ser ut. Nu har jag äntligen kunnat hämta byrån jag köpte på auktion på annandan. Jag var iväg i går kväll med mannens skitiga skogsbil indränkt i nån olja, snön yrde och mörkt som...
Men nu är den på plats. Visst är den fin?


Jag har förresten härmat Lantlivsanette med det här med bloggbok. Insåg ganska omgående efter att ha kladdat på diverse lappar att det nog inte är så dumt.
Så här ser min ut... hoppas kunna fylla den med diverse roliga saker att ta med här.

Nu ska jag skicka småbarnen till dagis, ska försöka hinna blogga runt till er andra lite senare.

Kram Jenny

2 kommentarer:

Hannis sa...

Vad fint skåpet blev!!
Har funderat på att köpa ett sånt men varit osäker. Det är jag dock inte efter att ha sett ditt=))
Ha en bra vecka/Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Ännu en ny blogg....kul att hitta hit och se hur fint du har! Kram!