måndag 28 januari 2008

Mycket målning blir det ibland...

...ialla fall när man får för sig att två sovrum behöver målas om samma vecka. Plus byta sovrum med varandra OCH ta hem en container så man äntligen får rensa skrubbar och vrår som har varit påtänkt länge.

Men nu så äntligen börjar jag se slutet... :)))
Jag tänkte visa lite vad jag gjort den här veckan: vi bytte ju sovrum med vår flicka, men jag konstaterade tidigt att ett rosa sovrum vill vi nog inte ha. Alltså mitt i villervallan var jag tvungen att måla om, och det är ju inte så lätt när man byter jämt så att säga. Det finns ju liksom inte så mycket plats att ställa alla möbler och grejer på, så jag fick börja med väggen där vi skulle ha sängen och sen jobba mig runt vartefter.

Så här bor vi nu ialla fall

Kuddarna på sängen köpte jag på Jysk i lördags. Jag har gått och sneglat på de förut flera gånger men tyckt att de var lite för dyra, men nu hade de utförsäljning, så då slog jag till.


Så här blev en gammal ram jag köpte på auktion när jag satte i ett gammalt försättsblad till ett nothäfte. Jag satte det mitt över sängen. Det blev inte så bra kort, svårt med solen...På kvällen...

Satte upp en liten knopphängare på väggen bredvid fönstret med en strut jag gjorde. Det var från början en julstrut men den får bli en vinterstrut istället.



En liten närbild


Jag smyger in en liten bild på vår pojkes vägg också så ni får se färgen. Ej vit... :)
Hoppas att ni ser att det är en mild grön färg, väldigt behaglig faktiskt. Så synd när man måste använda blixt, det ser så lätt kallt ut.


Jag måste också berätta att jag fick besök av en bloggare till min butik i lördags. Vad roligt att träffas på riktigt. En jättetrevlig tjej som som har bloggen Shymes hem.
Det var allt för idag, men vart efter det blir klart kommer jag att visa mera. Imorron ska jag försöka visa lite loppisfynd jag gjorde idag.
Tack för alla besök, jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar!

Kram Jenny








3 kommentarer:

Hannis sa...

Hur du måste ha slitit!
Men fint blev det=))
Kul med bloggbesök i butiken.
Kram Hannis

Vanilladreams and humblebees sa...

Tack så hjärtligt för din rara hälsning!

Oj oj oj vad du har målat!!! Vilket vackert rum det blev! Härlig säng och så söt strut! Julstrutarna blir fina vårstrutar nu istället!

Kram från Jenny
--<-@

Shyme sa...

Det blev ju bra i ert sovrum! :-D

Vi håller på och ska tapetsera och måla i vardagsrummet så det är lite smårörigt (ska passa på att måla möblemanget vitt innan det kommer upp från källaren igen .-D )