torsdag 17 januari 2008

Gamla fönster...


...är ju så vackra, och jag har sett på flera bloggar mycket ideér om vad man kan göra. Jag har haft ett par omålade mindre fönster ute i vårat gamla stall som jag har gått och glott lite på utan att komma på hur jag ska använda dom. Så idag kom jag på en idé.


Så här såg de ut från början..








...så här blev de efter lite färg och tyg!






Jag har tänkt jättelänge att "vi" skulle ta hem en plyfaskiva som jag skulle vaddera och klä med tyg till sänggavel, men det blir inte riktigt av...:))

Så då fick det bli så här istället. Vad tycker ni, är jag helt knäpp eller kan man ha så här?

Sängborden är inropade på auktion i höstas.

En liten närbild på sänggaveln också...



Det är samma tyg som jag klädde matsalsmöbeln med .


Mitt vackra överkast ropade jag in på en auktion i höstas för 120:-




Ett par fina kuddar från Miljögården som jag säljer i butiken..



Nu få ni ha en mysig kväll, lämna gärna en kommentar innan du går.

Det värmer så skönt i vintermörkret.

Kram Jenny









4 kommentarer:

Änglahem sa...

Klart du kan ha det så, jättefint!! och annorlunda!!

120:- för ditt överkast? vilket fynd!!

Sov gott!
Kram
Ulrika

Hannis sa...

Jädrans!Nu svor jag också=))
Så himla fint tycker jag!!!
Riktigt imponerad!
Är galen i gamla fönster,dom e ju så fina.
Ha en bra helg//Kram Hannis

Millas hem sa...

En jättebra ide med fönstrena!
Det var absolut värt och fundera ett tag på, tycker jag.
Kram Camilla

Shyme sa...

Jag var ju bara tvungen att titta in här i din blogg.... Jag tycker nog det blev bra med fönstren som sänggavel. Känns inte som något alla andra har heller och det är ju lite kul...

/J (Shyme)