måndag 14 januari 2008

Mina nya stolar och jag...

...har varit lite osams. Jag skulle klä om de efter målning och började med en av karmstolarna. Jag tänkte att det kan ju inte vara så svårt.. ända till bara ena sidan var kvar och det då fattades 1 cm på tyget. Vid det laget var jag så lagom svettig, så det var bara att släppa grejerna och gå därifrån. Sen har den fått stått där i verkstan/vardagsrummet i flera dagar. Jag har bara gått förbi och blängt på den ibland, men idag kände jag att pulsen gått ner så pass att det gick att prova igen. Snyggt blev det väl inte, ialla fall inte på nära håll så det visar jag inte...
Det ska på kantband också innan den är helt klar.
Före...

Efter


Jag får ge er en helhetsbild när jag har bråkat klart med resten av stolarna.

Jag hoppas alla har haft en riktigt bra helg, och är laddade inför denna vecka och FORMEX för de som ska dit. Vi kanske ses där?


Kram Jenny

3 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Lyckost dig som har en liten butik! Den läser jag gärna mer om!
Ha det så bra på FORMEXmässan och att du hittar många roliga saker till din butik!
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Stolen ser jättefin ut med allt det nya vita!!!

Önskar dig en toppenfin vecka. Kram /Jes

Hannis sa...

Stolen blev ju jättebra!
Är säker på att du blir nöjd när det är helt klart=))
Kram Hannis