lördag 2 februari 2008

Lite helgpyssel!

Jaha, i helgen fick det bli lite grejande med sånt där som inte riktigt brukar bli av...

Jag har ett sånt där berömt hål under bänken och där har jag en tunna med hundmaten. Det ser ju inte så där vrålsnyggt ut, så nu har jag sytt ett draperi och satt för.







Det blev ialla fall en liten förbättring i väntan på nytt golv och ny bänkskiva.

För ett tag sen köpte jag en låda med olika ramar på auktion. Där låg bl.a den här gamla rakspegeln. Fanns ingen spegel kvar, och jag har funderat ett tag vad jag skulle göra med den. Igår fick den sig ett lager färg ialla fall...


Den får sitta här bredvid hörnskåpet i köket så länge. Jag har blivit väldigt förtjust i virkade dukar och plädar, och den här vackra duken var med i en annan låda från en auktion.



Nu ska jag blogga runt hos er andra och se vad ni har gjort för kul i helgen.
Kram Jenny

4 kommentarer:

Hannis sa...

Men du,vilken smart ide med rakspegeln och snyggt!
Jag vet,det är helt galet att vakna 06.30 en ledig dag*skrattar*
Hände i morse igen...
Kram Hannis

Karin Lindström sa...

Hej Jenny,
Vad kul att du tittade in hos mig, det är så pirrigt i början, och Gud så kul med en kommentar.
Vi har ganska många saker gemensamt ser jag. Bor på en gård, har butik, gillar perenner och trädgård och gillar inredning. Däremot det där med karate har jag aldrig provat "fniss" och Indien är fortfarande en dröm för oss.
Jätte kul att du gillade mina gamla möbler, har mest sånt däremot är inte allt vitt hos mig.
må så gott och jag tittar in igen.
Karin

My Lovely Things sa...

Hej va kul en loppitokig 4 barns mamma till!!
Ja, här vimlar av 4 barns mammor på nätet...tycker det är festligt efter som jag själv har 4 barn....
vilken fin blogg du har...och det låter ljuvligt med indien...
kram anna

Majas mammelucker sa...

Hej Jenny!
Tack för att du tittade in..
Visst är det kul att kika in till andra och få lite ideer.
Vad jätte fin rakspegel-ramen blev..Kanoon..
Jag fick tjata ett tag må du tro innan garderoben kom till..
Jag fick hjälpa till lite och det var jätte roligt..Vi hörs igen! Kram Maria