måndag 11 februari 2008

Jag känner att..

..nedräkningen har börjat. Vi har ju tänkt att åka till Goa i Indien i slutet av mars i TVÅ VECKOR. Det känns som en dröm, även fast vi har varit där förut två gånger. Nu gäller det bara att ha koll på resorna så vi kan boka innan de tar slut.
Igår var jag på auktion och fyndade lite grann. Tyvärr inte så mycket som jag hade önskat, men det är ju samtidigt det som är lite charmen med att gå på auktion: man vet aldrig vilka grejer som finns och man vet aldrig hur mycket folk är villiga att betala. Det beror alldeles på vilken "publik" det är.

Den här gången blev det ialla fall en liten vägghylla som jag tror kommer bli fin när den blir vit.


En tjuga var den väl värd?

Sen köpte jag ett par lådor med diverse brickor, nysilver och tenn.




Jag har letat ett tag efter en bricka som skulle passa till min glasklocka, för de jag hade var för små. Den här tyckte jag var lite söt..



I höstas så köpte jag en gammal kista på auktion, och jag lät den vara som den var ett tag. Den var målad i nån slags röd färg som hade blivit ganska shabby, och först tyckte jag den var ganska fin som den var men nu åkte färgbutten fram i helgen...



Som synes var jag lite för ivrig så jag glömde ta kort innan jag började...


Så här blev den målad och lite shabbad.

Tack för era kommentarer, det gör mig så glad!
Kram Jenny

4 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Jenny,
Vad det låter härligt med indien, vi får väl se om vi kommer dit någon gång. Vilken fin liten hylla, och faten också. Jag stod och höll i ett liknande fat i går, nu ångrar jag mig nästan att jag inte köpte det.
må så gott!
Karin

Maria sa...

Gud vad härligt, värme, sol och avkoppling!
Själv bär det iväg till Egypten i början utav Maj. Åker dit varje år för lite avkoppling och kitesurfing!¨
Längtar såååå!

Hannis sa...

Suck, vad skönt med sol och värme!
Vad härligt för er, hoppas ni får tag på resa!
Vilka fynd du gör!
Kistan blev ju kanonbra//
Kram Hannis

Guldkorn i min vardag! sa...

Härligt med sol o värme precis vad man längtar till nu efter denna sega vinter det vill aldrig bli vår. Vad flitig du varit och vilka fynd du gjort.
Kram till alla hjärtans dag i morgon1
Ulla-Bella