lördag 16 februari 2008

Vad härligt det är...

..när man känner att våren är på intågande. Insåg just att det bara är två veckor kvar av februari...

Jag köpte en liten kruka med tulpanlökar i för ett tag sen, tänkte att det kan man väl prova. Det kanske går att sätta ut de sen när de har blommat klart. Nu har lökarna börjat blomma, och jag måste visa för det är den sötaste lilla tulpan. Inte alls så stor som en del sorter.













Den här ger mig faktiskt mer vårkänslor än de man köper i bukett, även om de också är väldigt vackra. Det är nåt speciellt när saker växer fram ur jorden...

För ett eller ett par år sen fick jag ett gammalt skåp av mina föräldrar. Det har alltid stått nere i verkstaden i källaren och varit fullt med gamla färgburkar och sånt. Tills den dan jag gick förbi, tvärnitade, backade tillbaks och sa "det här skåpet behöver väl inte ni ha" lite på skämt. Men pappa sa "nehej, ta´t då". Jippi!

Från början var det blått och shabby, men på senare tid har jag sett att det är "väldigt shabby", så (hoppas inte pappa hoppar i havet i Spanien nu) nu har vitfärgen åkt fram.

Varsågoda: före och efter.


Jag använder det till skafferi, och det är himla bra med rejäla hyllor. Som ni ser så har jag en snygg perstorpsskiva som bänk...:)) Ja ja, ni får blunda och tänka på en ekskiva. Vi håller på och ändrar lite i köket, och ingen kan ialla fall anklaga oss för att göra nåt för snabbt och förhastat. Har precis lagt ut lite trevare och frågat min käre make vad det skulle kosta att sätta upp pärlspont.:)

Nu ska vi åka och köpa lite lördagsgodis, kanske hittar mamman på nån kul tidning...
Kram Jenny

5 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Perfekt skafferi du skaffat dig, det blev jättefint i vitt. den lilla tulpanen(har aldrig sett den typen) den var iaf. jättesöt.
VÄldigt chrmigt kök du har.
Kram Ulla-Bella

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Vilken söt tulpan, jättevacker färg.
Och vad fint skåpet blev, helt perfekt till ett skafferi.
Ha en trevlig vecka
Kram Liselotte

Hannis sa...

Snacka om skafferi.
Blev ju strålande det där=))
Lustigt i bland att man bara"snubblar"över saker man redan har och ser dom med nya ögon!
Kram Hannis

Karin Lindström sa...

Vilken söt tulpan, har aldrig sett någon sån.
Tänk att när man har hus så håller man hela tiden på. När man tror man är klar är det dags att börja om igen! Vi småfixade vårt kök för ett par år sen men nu krävs större tag. Men det kostar.
Ert skafferi är jätte fint, det är verkligen lyx att ha ett.

Må så gott
Karin

Galleri MochB sa...

Hej! Alltid trevligt med nya sidor man hittar. Tack för kommentaren. Skåpet blev jättefint och fräscht!
Trevlig helg! Mia