fredag 22 februari 2008

Loppis och auktion!

Idag tänkte jag visa mina fynd för den här veckan (+söndagen).
Jag fick en låda med diverse gamla lakan och örngott med spets och monogram för en tjuga.






Sen dök det upp en liten låda, och jag kan inte bestämma mig för om den är lite söt eller bara helt ful...





Men i lådan låg den här jättefina spegeln. Glaset är i dåligt skick, men kolla baksidan...





Jag fick även en fin karaff för en tjuga. Är lite svag för karaffer...



Jag gillar mönstret på den, och att "korken" är ett uppochnervänt glas..






Den sista saken jag köpte på auktionen den här gången var det här lilla bordet som naturligtvis ska bli vitt...


Ser väl inte så mycket ut för världen just nu, men vänta bara! Hi hi
Jag håller fortfarande på och kämpar med min man om att få måla om våran fula rumsavdelare i vardagsrummet.

I veckan var jag iväg på ett loppis en snabbis och hittade en liten tallrikshylla för 30:-. Jag hade väl tänkt mig en lite större med knopphängare, men så kom jag på att man ju ha fler.:-))




Äsch, vilken dålig bild. Ja ja, jag håller på och målar den nu så då får ni se den när den är färdig istället.
Jag hittade också två fina skålar. Tyvärr så var det ett par nagg i den ena så den fick jag gratis.
Tack så mycket Pia!
Här kommer en bild på gratisskålen...



Och den andra, som jag fick ge en hel femma för...

Nu ska jag iväg och köpa med färg IGEN...
I helgen ska jag hjälpa min äldsta pojke med hans rum. Han har faktiskt gått med på att ha vitt på två väggar ialla fall.
Kramis Jenny


















5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny. Jag hörde att du hade en blogg, så jag var tvungen att titta in! Jag åkte förbi Maria idag och såg hennes fina väggljuslykta. Sist jag skulle till dig vände jag vid Avesta-skylten, det kändes som jag hade åkt alldeles för långt :) Jag ska testa igen.
Ha en trevlig helg! ( Trevlig blog du har!) Mvh Anna i Salbohed

me and alice sa...

Hej på dig! Det var inga dåliga fynd du gjort. Karaffen var härlig med det upp o ned vända knoppglaset...
Bordet kommer bli så fint...
kram Susanne

::fina:: sa...

Hejsan, vad kul att du kikade in hos mig, nu är jag här och kikar :-) Åh wow vilka fynd du gjort, jättefina saker, jag gillar särskilt karaffen och bordet. Jag ser du målar mycket, härligt när man kan göra det! Du såg ju min trista träfärgade byrå, den är ju såå fin men den ska ju vara vit! Så svårt bra att måla när man bor i lägenhet, man ska ju kunna andas också... Men snart målar jag ändå! Haha! Ha en härlig helg!! ~Josefine

Hannis sa...

Men hur gör du?För att hitta allt?
Vilka lakan och örngott!!
Kram Hannis

Vanilladreams and humblebees sa...

Ljuvliga lakan! Spegeln ser såååå söt ut... blir nyfiken på glaset.. är det så där gammalt och nött?

Kram från Jenny
---<-@