tisdag 5 februari 2008

Lite mer helgpyssel!

Jag hade tänkt att jag skulle visa ett par kuddöverdrag jag sydde i helgen, men när jag skulle ladda upp bilderna hade batteriet på kameran laddat ur. Typiskt, eller hur!

Jag blev så sugen i helgen på att sy ett par kuddöverdrag till korgfotöljerna vid fikahörnan i köket, men hade inget tyg hemma. Då hittade jag på ett par gamla panelgardiner som hade krymt i tvätten. Och vipps, så blev de kuddöverdrag..






Jag sydde bara som en tub och så lite spets, så knöt jag de med sidenband. Man tager vad man haver eller vad brukar man säga... hi hi



Mina föräldrar har åkt till Spanien. De åkte för 2 veckor sen med husbilen och kommer nog inte hem förrän i maj. Idag ringde mamma och tydligen så har de ca 20 grader varmt och bilen står parkerad under ett apelsinträd. Det är ju faktiskt nästan som här...

Synd bara att den här bilden är tagen i Barcelona i november när min man och jag var där på en liten tripp.

Men alltså, jag tycker den här tiden är så tråkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig. Det bara kliar i fingrarna att få sätta spaden i jorden och fixa i rabatterna, och jag har så många växter som behöver delas och planteras om. Fler rabatter planeras också, ialla fall tills det blir sommar och hett och man inser att det är alldeles för hett för att hålla på. hi hi

Lämna gärna en kommentar, det är så roligt att se vilka som tittar in och hälsar på.

Kram Jenny

2 kommentarer:

Änglahem sa...

Vad det låter härligt med Spanien, vilka lyckosar!

Kuddarna blev himla söta!! Så enkelt men effektfullt!

Rakspegeln i förra inlägget blev jättebra, vilken kul idé!

Kramar
Ulrika

Hannis sa...

Dom där kuddarna var inte "bara" dom.
Jättesöta!
Mmm,min mamma är o hälsar på min syster i Valencia.
Dom sitter ute på kvällarna och dricker vin och käkar tappas.
Avundsjuk?!Näää,inte jag inte!!
Tänk om det ändå vore vår NU!
Kram Hannis