tisdag 20 maj 2008

Gårdsauktion!

I söndags var jag på en gårdsauktion i Kopparberg. Det fanns mycket fint, men det mesta blev ganska dyrt tycker jag. Jag fick ialla fall med mig lite smågrejer hem...


Bl a två fina gamla väckarklockor. Ingen av de fungerar, och en har sprucket glas, men vad spelar det för roll. De är ju så vackra...


Den här fina karaffen fick också följa med hem, och nu får den stå tillsammans med min senaste glaskupa.




Tänk alla kaffekoppar gånger 6 st, visst är de söta. Jag bara ser hur jag ska sitta ute i sommar med en virkad duk och dessa söta koppar ute i trädgården i sommar och bara njuta. Jag får väl ta ett kort sen när temperaturen bestämmer sig för att överstiga 15 grader igen... hi hi
Jag gillar den lilla såssnipan (eller vad det heter) skarpt. Jag har blivit väldigt svag för nysilver på siståne, det är ju så tacksamt att putsa...
Jag har tänkt att utlysa en liten tävling snart, återkommer om detta lite senare.
Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Tack för att du tittade in och välkommen åter!!!
Kram Jenny








7 kommentarer:

Änglahem sa...

Söta små ting som fick följa med dig hem!

Kram, Ulrika

Ina sa...

Vilka fina saker du fyndat!! Gillar väckarklockan och karaffen extra mycket! Håller med dig, saker behöver inte alltid fungera eller vara hela det är ju det som är grejen att de främst ska fylla en estetisk funktion... Du har ett väldigt vackert hem och bloggen är också så fin och inspirerande!!
Kram Ina

Anonym sa...

Ja nu börjar det att vara auktionstider igen - och fyndtider :D

Karin Lindström sa...

Hej!
Nu hittade jag hit igen, det var jätte länge sen. Här har det hänt mycket sen sist. Hoppas allt är bra och kommer tillbaka och inspireras igen!
Kram Karin

Anonym sa...

Vilken läcker gammal väckarklocka!

Anonym sa...

Vilka vackra saker du fyndat på auktionen!! Vad gör det väl att klockorna inte fungerar när de är så vackra att bara ha till lyst:-)

Beundrade din vackra glaskupa med den underbara slipningen!!

Du har en jättemysig blogg!!

Kram

Anonym sa...

Hoppas att du kommer igång snart igen, både med bloggandet och butiken. Vill så gärna se din butik. :-) Om du har det så fint hemma, vad ska då inte finnas att shoppa i din butik!

Ha det så gott och ta hand om dig.

Med vänlig hälsning från

"Hon som ringde i lördags"