fredag 16 maj 2008

Regnig fredag..

..men tänk vad alla växter kommer att explodera. Efter den här helgen är nog allt riktigt utslaget.
Jag lovade ju lite närbilder på min fina glaskupa. De kommer här..

Slipningen heter tydligen "Bror" och finns även på olika sorters dricksglas. Visst är den vacker! Det var också ett glasfat som hörde till, men det var en liten flisa urslagen så jag tog det här fatet istället. Tycker nog att det passar bättre.

Jag var in på Hemtex för ett tag sen. Ibland tycker jag inte att de har nånting och ibland vill man ha allt... ha ha
Just denna gång hade de fått in så fina dynor...

Jag var ju naturligtvis tvungen att köpa ett par av dessa underbara, romantiska dynor till min lilla fikaplats i köket. Och förstås så fanns ju samma mönster i en hel serie olika saker så jag var också tvungen att köpa en duk och ett jättegulligt förkläde med lite volanger... (ni må tro att jag var söt när vi grillade härom helgen)... hi hi

Nu ska jag ta och helgstäda lite, jag ska nog måla lite också. Men det får ni se nästa gång...

Kram Jenny

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny! Hoppas du haft det bra på semestern! Har du öppet något nästa vecka kommer jag förbi en sväng. (Ringer innan o kollar) Ha en trevlig helg!
(Jättefin glaskupa!!)
Mvh Anna

Änglahem sa...

Åååhhh den glaskupan är ju verkligen vacker!! Förstår att du är glad för den!!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika