onsdag 14 maj 2008

Tiden går fort när man har roligt...

..sägs det ju. Jag tycker nog att tiden bara går fort ibland helt enkelt. Det var ju verkligen jättelängesen jag gjorde ett inlägg, men jag har tyvärr inte hunnit.

Måste börja med att visa var vi var på semester...



På den här stranden i Goa bodde vi i några dagar. Helt underbart... Vi bodde i små hyddor direkt vid stranden och på kvällen dukade shackägaren ut bord i sanden så vi kunde sitta på stranden och äta nyfångad haj och räkor...


Det känns som jag knappt har varit inomhus på jättelänge och gjort nåt vettigt. Jag sa till min man att jag får väl sätta upp en skylt där det står: återkommer i september! Hi hi
Lite har jag väl gjort ialla fall, nån loppisvända och auktion hinner man ju alltid med...
Här är de sista fynden





Det här skrivbordet hittade jag på returen i Avesta för en billig penning, och så här blev det efter ommålning...






Det står nu i fikahörnan i köket, så det är bara att vända stolen åt det håll man behöver sitta. Tanken är att jag ska ha en dator här.

Glasklockan köpte jag på en auktion för ett tag sen, satt och väntade hela dan på att den skulle ropas ut. Det syns lite dåligt, men den är väldigt vackert slipad. Det får komma en närbild en annan dag. Nysilverskålen/fatet köpte jag också för ett litet tag sen. Jag vet inte vad jag ska ha i den än, men det brukar vara det minsta bekymret..

Jag hittade lite fina kuddöverdrag när jag var i Indien, så jag köpte några stycken.

De hamnade på kökssoffan så vi får väl se hur länge de får vara vita.. (10 minuter kan nog vara en lagom gissning...).

Nu har jag ialla fall tänkt att inläggen ska komma lite oftare igen, och jag ska kolla runt hos er andra. Har varit runt lite snabbt ibland med inte hunnit lämna några kommentarer, men nu så...

Kram Jenny

2 kommentarer:

Änglahem sa...

Välkommen tillbaks!!!

Ja...ni har ju varit på semester!!...Goa....måste ha varit alldeles underbart!!!

Fint litet bord du hittade där, och som vitt blev det ju än bättre!!! Ja glaskupan får du visa närmare bild på.

Det var en rätt bra idé det där, sätta upp en skylt med återkommer i September*tihi*..får jag nog ta och göra...är också mest ute i det vackra vädret! Inne får man vara när det regnar.

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Vad snyggt det blev! Jag målade nyligen om ett vitrinskåp vi fick tag i billigt via Blocket och jag blev riktigt nöjd över hur det blev.

Jag har lite projekt nu under sommaren/ hösten att göra. Oturligt nog så far jag iväg imorgon, men då får jag väl försöka springa in på någon loppis eller så och förgylla dagen på det viset istället (självfallet umgås med de jag ska träffa också :P).

Du får ha det bra. Din blogg verkar vara i min smak så nu har jag klickat i dig på bloggkoll så jag håller koll på dig. :P
Mvh, Sandra