tisdag 4 mars 2008

Auktionsfynd!

Jag har varit på ett par auktioner sen sist. Tänkte visa några fynd därifrån...
Jag köpte bl a den här kannan och skålen från Rörstrand för 30:-.





Det här är en gammal sockerskål på fot som nån har gjort om till en lampfot. Jag tycker den är lite rolig. En tjuga var den väl ialla fall värd?



Den här nysilverskålen fick jag också för en tjuga...








Ett par små figuriner...



Jag köpte ju en låda med gamla lakan för nån vecka sen, nu har jag sytt köksgardiner av ett par stycken. Jag tyckte det blev ganska gulligt faktiskt...

Det har nog slunkit med nån mer grej, men de får jag visa en annan dag.

Kram Jenny

5 kommentarer:

Änglahem sa...

Oj vad mycket du fyndat!! Sockerskålen förvandlad till lampa ser ju onekligen rätt charmig ut!
Silverskålen!!! tröttnar du nån gång....*fniss*
Köksgardinerna blev ju verkligen jättebra!!! Hittar själv aldrig några fina örngott eller lakan på loppis, så trist.

Kram
Ulrika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

knano fatet helt ljuvliga ju!!!

Kramelikram Millan!!!
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~

Hannis sa...

Snygga gardiner du sytt!
Och fynd, massor av fynd.
Söta små figurer du hittat!

Kram Hannis

Handplockat sa...

men vilka fynd
grattis
är inte det du beskriver som sockerskål en sås snipa???

fin blogg du har kul att du hittat till mej

nu ska jag kika runt hos dej en stund

kramelikram

Galleri MochB sa...

Oj vad mycket fina fynd du gjort sedan jag sist var här på besök...:O) Gillar dina lakansgardiner. Såna skulle jag också vilja ha.
Ha det bra!